Dine søk

Finn ditt cruise - hvor, når eller med et spesielt skip:

Online Check-In

Amerikanske myndigheter krever at du registrerer personopplysninger når du skal på cruise med Royal Caribbean. Ved å gjennomføre Online Check-In vil myndighetene få den informasjonen de trenger, samtidig som du slipper papirarbeid før du går ombord. Dersom denne informasjonen ikke blir registrert, kan det føre til forsinkelser eller at du blir nektet innreise til landet/adgang til skipet.
Vi anbefaler at du gjennomfører Online Check-In så tidlig som mulig etter at du har bestilt og senest 4 dager før avreise. Er det mindre enn 4 dager til avreise, må du gjennomføre Online Check-In direkte etter du har bestilt cruiset. Alle reisende til/via USA må søke om ESTA. Har du ikke gjort det kan du søke om ESTA her.

Dette bør du ha tilgjengelig når du gjennomfører Online Check-In: 

  • Cruiseinformasjon (reservationsnummer, skipsnavn, seilingsdato)
  • Fullt navn og passdetaljer (passnummer, utløpsdato) for alle i reisefølget
  • Informasjon om reisen til/fra cruiset
  • Kontaktperson hjemme (ved nødstilfeller)
  • Kredittkort (dersom du ønsker å betale for forbruket ombord med kredittkort)


Dette må du ha tilgjengelig når du ankommer havnen:

  • Pass (må være gyldig i minimum 6 måneder etter avsluttet cruise)
  • Cruisebillett eller SetSail Pass (som du får når du har gjennomført Online Check-In)
  • Kredittkort (eller reisesjekker/kontanter i USD) for å betale forbruk om bord


Klikk her for å starte Online Check-In

Se hjelpe-guide her


Ofte stilte spørsmål, Online Check-in:


Jeg får opp feilmelding som sier passnummeret mitt allerede er inntastet.
Vennligst bytt ut passnummeret som er inntastet etter å ha forsikret deg om at det ikke har blitt brukt før. Om du har byttet om på hvilken gjest som skal ha hvilket passnummer: tast inn et tilfeldig nummer (med like mange sifre), lagre og endre nummeret etterpå.

 

Jeg betaler om bord for noen i en annen reservasjon.
Under steg 2 (onboard expense account) kan du legge til gjester i andre reservasjoner ved bruk av “Legg til personer fra et annet reservasjonsnummer”.

 

Jeg skal betale for en annen gjest om bord og det står de skal betale i kontanter.
Om du betaler for utgifter om bord til en annen gjest, vil deres Set Sail Pass automatisk stå som “kontant”. Deres konto vil likevel bli betalt via ditt kredittkort.


 

Det står jeg skal betale kontant men dette stemmer ikke.
Om en gjest i en annen reservasjon betaler for dine utgifter om bord vil ditt Set Sail Pass automatisk stå som “kontant”. Din konto vil likevel bli betalt via den andre gjestens kredittkort.

 

Jeg skal dra fra USA mer enn 8 timer etter cruise, men vil oppholde meg på flyplassen. Hva skal jeg fylle inn?
Fyll inn flyplassens adresse.

 

Hva bør jeg velge av A og B under «onboard expense account»?
Om du velger A vil skipet styre vekslingskursen over til amerikanske dollar, da dette er valutaen som brukes om bord. Ved dette valget betaler du i norske kroner. Velger du B konverterer kortutstederen din vekslingskursen i stedet og du betaler utgiftene om bord i dollar.

 

Jeg kommer meg ikke videre under «onboard expense account» men alt er fylt inn.
Husk å les avtalevilkårene og dra rulleknappen (scroll ned) i boksen med vilkår. Om du ikke har lest dem vil feltet for å godkjenne dem ikke bli aktivert. Noen nettbrett/tablets har problemer med denne funskjonen, vi anbefaler i slike tilfeller å sluttføre innsjekk på en datamaskin.

 

Jeg har fylt inn hotellinformasjonen min men kommer meg ikke videre.
Husk å fylle inn hvilken stat hotellet ligger i.

 

Kan jeg betale med Diners Club?
Du kan betale med Diners Club om bord i skipet, men dessverre ikke selve cruisereservasjonen.

 

Trenger jeg registrere passnummeret til nødkontakten min?
Nei, dette behøves ikke. Seksjonen for nødkontakt og passnummer er to separate deler under samme side.

 

Navnene mine står i feil rekkefølge når jeg skal legge til mellomnavn
Ring oss på telefon 815 00 185 for å endre rekkefølgen på navnene. Om navnene ikke er i rett rekkefølge kan du få problemer ved sjekk in på flyplass eller i havnen.

 

Jeg får ikke printet ut Set Sail passet
Sjekk om alle steg er fullført. Du kan sluttføre steg 2 på kaien. Om du fortsatt har problemer og har reservert via et reisebyrå, vennligst kontakt byrået og oppgi at du ikke får printet ut set sail passet ditt. 

 

Jeg får ikke logget inn i check-in
Husk å føre inn datoen når skipet avseiler (fly- og tilreise gjelder ikke).

 

Online Check-in aksepterer ikke nordiske bokstaver eller spesialtegn (å, æ, ø, bindestrek, etc). Dobbeltsjekk hva som står i reservasjonsbekreftelsen din.


Phones (<768px) xs Tablets (≥768px) sm Desktops (≥992px) md Desktops (≥1200px) lg

Bestillingsfunksjonen er dessverre ustabil

Grunnet teknisk oppgradering av våre systemer. Den vil være fullt oppe igjen søndag ettermiddag.